• ایمیلinfo@woodenhouses.ir
  • آدرستهران ، بومهن
  • ساعتهای آزادمشاوره از ساعت 9 الی 18
  • ایمیلinfo@woodenhouses.ir
  • آدرستهران ، بومهن
  • ساعتهای آزادمشاوره از ساعت 9 الی 18

مزایای خانه های چوبی

مزایای خانه های چوبی

مزایای خانه های چوبی:

فن آوری و بهره برداری از چوب به عنوان رایج ترین و فراوانترین مصالح موجود در طبیعت می باشد و از سوی دیگر فراهم نمودن امکانات غیرمحدود در طراحی داخلی و خارجی ساختمان و صرفه جویی اقتصادی، موقعیت ممتاز در ایجاد بناهای لوکس و ویلایی جلوه هایی از هنر معماری را در ایجاد محیطی متناسب با ارتباط انسان و طبیعت و نهایتا اجرا در کوتاه ترین زمان ممکن این گزینه را از دیگر گزینه ها متمایز می سازد .

زندگی توام با آرامش و فرح بخش به همراه تهویه طبیعی هوا، سرعت ساخت، عمر بسیار طولانی ( صد سال ) نسبت به بناهای فلزی و بتن از مزایای منحصر بفرد این سیستم است.صنایع چوبی آپادانا جهت ساخت خانه های چوبی از چوب درختان برگ سوزنی جنگلهای سیبری که متداول ترین چوبی است که در این صنعت از آن بهره می‌گیرند با توجه به خصوصیات فیزیکی از جمله ارتفاع مناسب درختان، مقاومت در برابر حشرات، مقاومت در برابر عوامل جوی و طول عمر بالا، مناسب ساخت اینگونه خانه ها می باشند استفاده می کنند زیبایی منحصر بفرد خانه های چوبی آپادانا زیباسازی رویایی باغ ها؛ بیش از پیش و هماهنگی کامل ساختمان های چوبی با طبیعت پیرامون خود سازگار و فرح بخش میباشد.

خانه های چوبی مقاوم و ضد زلزله

به نظر می رسد برای پی بردن به اهمیت سازه های چوبی، مخصوصاً در ساختمانهای مسکونی نیاز به یک بررسی، در بعضی از نقاط جهان که بیشتر در معرض زلزله های سهمگین می باشند، وجود دارد و بایستی علت عدم یا کاهش تلفات جانی را جستجو نماییم. ساختمانهایی با دیوارهای آجری و یا بلوک بتنی و دیوارهای ساخته شده با سنگ لاشه و سقف های تیرآهن و طاق ضربی یا تیرچه بلوک در زلزله های بالای ۶ ریشتر خسارات زیادی داده و تعداد این ساختمانها در ایران کم نیست.

در زلزله سال ۶۹شمال ایران حتی تعدادی از ساختمانهای با اسکلت فلزی و بتن آرمه به علت ضعف اتصالات و کیفیت بد بتن و اجرای ناصحیح، ویران گردید و تلفات زیادی بجای گذارد که متأسفانه از این نوع ساختمانها در ایران و خصوصاً در تهران، یعنی شهری با بافت متراکم و پرجمعیت بسیار مشاهده میگردد، که نگران کننده است. به هر جهت جای هیچگونه شک و تردیدی نیست که ساختمانهای سبک چوبی به مراتب بهتر از ساختمانهای موجود که با مصالح بنایی ساخته شده در مقابل زلزله عمل می نماید.

نکته قابل دقت آنجاست که در همان زلزله گیلان، ساختمانهایی مشاهده گردید که با همان اسکلت چوبی سنتی و نیز سقفهای سبک، بدلیل کلاف بندی مناسب و وزن نسبتاً کم ساختمان و خاصیت انعطاف پذیری چوب، کمترین آسیب را دیده بودند. زیرا در هنگام بروز زلزله اجزای ساختمان بایستی کاملاً انعطاف پذیر باشند، یعنی مصالح تشکیل دهنده ساختمان قابلیت تغییر شکل را قبل از رسیدن به حد گسیختگی داشته باشد که چوب دارای این خاصیت میباشد.
بسیاری از خانه هایی که اکنون در آمریکا مشاهده می گردد، مربوط به بیش از دویست سال قبل می باشد که بوسیله اولین گروه مهاجرین، ساخته شده است. خانه های اسکلت چوبی مرسوم امروزی که با چوب و دیگر فرآورده هاو مصالح چوبی بنا میگردد، اقتصادی، بادوام و نیز قابل احداث در هر محل و مکانی می باشد.

توجه: چوب، انتقال ارتعاشات ریز سازه ای ( فرکانس های بالاتر) هنگام وقوع زلزله را کاهش می دهد.

در یک زلزله، با جدا و پرتاب شدن مصالح از قبیل سنگ و آجر همراه است،که نتیجه ریزش و فرو ریختن ساختمان است

اما چون در ساختمان های چوبی تمامی اجزای دیوارها و استراکچر اصلی یکپارچه به هم متصل است چنین ساختمانهای آواری نخواهیم داشت.

( لازم به ذکر است وزن و شدت آوار در سازه های چوبی اساسا قابل مقایسه نیست.)

تمامی این موارد از مزایای خانه های چوبی بود که امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشه.

 

چوب از قدیمی ترین مصالحی است که در اختیار بشر قرار گرفته است و به عنوان مواد اولیه در ساختمان سازی به کار می رفت. در فرهنگ های مختلف برای ساخت خانه از الوارهای چوبی و آجر استفاده می شد. اما با گذر زمان، کما کان اعتبار و جذابیت خود را حفظ کرده است. چوب دوام بالایی دارد و بسیار سبک است. به راحتی می توان از آن به عنوان مصالح در ساختمان استفاده کرد و هر طور که صاحب خانه خواست با توجه به سلیقه او خانه را با چوب تزئین کرد. اما استفاده از سازه های چوبی در ساختمان باعث ایجاد ویژگی خاصی می شود که با تمام مصالح ساختمانی دیگر فرق دارد. در ساختمان های چوبی از الوارهای درخت کاج استفاده می شود.

صنایع چوبی

آپادانا جهت ساخت خانه های چوبی از چوب درختان برگ سوزنی جنگلهای سیبری که متداولترین چوبی است که در این صنعت  از آن بهره می‌گیرند با توجه به خصوصیات فیزیکی از جمله ارتفاع  مناسب درختان، مقاومت در برابر حشرات، مقاومت در برابر عوامل جوی و طول عمر بالا، مناسب ساخت اینگونه خانه ها می باشند استفاده می کنندزیبایی منحصر بفرد خانه های چوبی آپادانا  زیباسازی رویایی باغ ها؛   بیش ازپیش  وهماهنگی کامل ساختمان های چوبی  با طبیعت پیرامون  خود سازگار  و فرح بخش می باشد.

خانه های چوبی مقاوم و ضد زلزله

لذا به نظر می رسد برای پی بردن به اهمیت سازه های چوبی، مخصوصاً در ساختمانهای مسکونی نیاز به یک بررسی، در بعضی از نقاط جهان که بیشتر در معرض زلزله های سهمگین می باشند، وجود دارد و بایستی علت عدم یا کاهش تلفات جانی را جستجو نماییم. ساختمانهایی با دیوارهای آجری و یا بلوک بتنی و دیوارهای ساخته شده با سنگ لاشه و سقفهای تیرآهن و طاق ضربی یا تیرچه بلوک در زلزله های بالای ۶ریشتر خسارات زیادی داده و تعداد این ساختمانها در ایران کم نیست.  در زلزله سال ۶۹شمال ایران حتی تعدادی از ساختمانهای با اسکلت فلزی و بتن آرمه به علت ضعف اتصالات و کیفیت بد بتن و اجرای ناصحیح، ویران گردید و تلفات زیادی بجای گذارد که متأسفانه از این نوع ساختمانها در ایران و خصوصاً در تهران، یعنی شهری با بافت متراکم و پرجمعیت بسیار مشاهده میگردد، که نگران کننده است. به هر جهت جای هیچگونه شک و تردیدی نیست که ساختمانهای سبک چوبی به مراتب بهتر از ساختمانهای موجود که با مصالح بنایی ساخته شده در مقابل زلزله عمل می نماید. نکته قابل دقت آنجاست که در همان زلزله گیلان، ساختمانهایی مشاهده گردید که با همان اسکلت چوبی سنتی و نیز سقفهای سبک، بدلیل کلاف بندی مناسب و وزن نسبتاً  کم  ساختمان و خاصیت انعطاف پذیری چوب، کمترین آسیب را دیده بودند. زیرا در هنگام بروز زلزله اجزای ساختمان بایستی کاملاً انعطاف پذیر باشند، یعنی مصالح تشکیل دهنده ساختمان قابلیت تغییر شکل را قبل از رسیدن به حد گسیختگی داشته باشد که چوب دارای این خاصیت میباشد.
بسیاری از خانه هایی که اکنون در آمریکا مشاهده می گردد، مربوط به بیش از دویست سال قبل می باشد که بوسیله اولین گروه مهاجرین، ساخته شده است. خانه های اسکلت چوبی مرسوم امروزی که با چوب و دیگر فرآورده هاو مصالح چوبی بنا میگردد، اقتصادی، بادوام و نیز قابل احداث در هر محل و مکانی می باشد.

در یک زلزله، با جدا و پرتاب شدن مصالح از قبیل سنگ و آجر همراه است،که نتیجه ریزش و فرو ریختن ساختمان است اما چون در ساختمان های چوبی تمامی اجزای دیوارها و استراکچر اصلی یکپارچه به هم متصل است چنین ساختمانهای آواری نخواهیم داشت.

( لازم به ذکر است وزن و شدت آوار در سازه های چوبی  اساسا قابل مقایسه نیست.)

توجه: چوب، انتقال ارتعاشات ریز سازه ای ( فرکانس های بالاتر) هنگام وقوع زلزله را کاهش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *